2012. március 19., hétfő

Fciskaságok - Fciska Gyöngyei - Bemutatkoznak Az ÉkSzertartás Kedvencei 34.

Bizonyára megszoktad már, hogy ha hétfő, akkor Ékszertartás kedvencei interjú. Ezen a héten sem lehet ez másképp.:) Múlt heti beszélgetőtársunk, Mácsár Andrea javaslatára, ezen a héten Kiss Franciskával beszélgetünk a fciskaságokról.

Kedves Franciska, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol?

Amikor csak időm engedi ékszereket készítek. Kedvenc alapanyagom a teklagyöngy, de szívesen használok fel fa és akril gyöngyöket is. Szinte 90%-ban nyakláncok kerülnek ki a kezem alól, de karkötőket és fülbevalókat is szívesen gyártok akár szettben is.

Mióta foglalkozol kézművességgel? Hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

Kb. 7 éve merült fel először bennem. Nagyon rég hajt a vágy, hogy alkotni valamit, de addig nem nagyon találtam meg magam. 2005 környékén egyik barátnőm mutatott néhány alapfogást, amiből indult az egész.

Imádtam, hogy még ha gyermetegen egyszerű ékszerek is kerülnek ki a kezem közül, de akkor is az én munkám, az én ízlésem, az én ékszerem. Egy idő után hajtott a kíváncsiság és elkezdtem tanulni otthon. Internetről, a gyöngyös boltostól, barátnőmtől, minden forrást megragadtam.


Milyen munkákat készítesz?

Leginkább nyakláncokat, karkötőket, fülbevalókat.


Milyen technikával dolgozol?

Most már szinte csak pálcás technikával készítek ékszereket. Biztonságosnak és tartósnak találom őket. Korábban készítettem sodronyos módszerrel is nagyon sok ékszert, de mikor rátaláltam a pálcára, tudtam, hogy ez szerelem, és onnantól kezdve nem is akartam mással dolgozni.


Mesélnél egy kicsit többet a pálcás technikáról?

A pálcás technika rettentő egyszerűnek tűnik. Adott a pálca, rá a gyöngy, pálca méretre levág (ezt már ennyi ékszer után egyszerűen csak "érzem", hogy mekkora legyen ), és a végére egy hurok. Ezeket a kis hurkokat kell aztán szépen sorban összeakasztani.

Egyszerűnek tűnik, de nem az. Ugyanakkorának kell lennie minden szemnek és nem akadhat be ruhába, sálba, stb. Türelemjáték.:)


Mesélnél arról, hogyan születik meg egy alkotás? (Ötlettől a megvalósulásig)

Sokféle módja van a "születésnek". Van, amikor csak leülök, gyöngyöt gyűjtögetek magam elé és teszem egymás után mindenféle terv nélkül.

De az is előfordul, hogy napokig, hetekig érlelődik bennem a gondolat, hogy mit és hogyan kéne, és minden szemet pontosan megtervezek.


Jelenleg min dolgozol?

Jelenleg a kis tavaszi kollekciómon dolgozom. Eddig nagyrészt hosszú, mutatós, hangsúlyos nyakláncokat készítettem, most igyekszem hangsúlyt fektetni a szolidabb, egyszerűbb darabokra is.


Van kedvenc munkád?

Abszolút kedvencek most a szaténos és horgolt golyós nyakláncok. Nem tudom őket megunni. Hosszú órákon keresztül képes vagyok a szaténszalagok és golyók között bogarászni és színeket válogatni.


Mit jelent számodra a Made With Love?

Az ékszert megtervezni, elkészíteni, csomagolni, postázni kicsit rutin. Az izgalom akkor kezdődik, amikor jön a visszajelzés, az öröm, az ujjongás. Az ékszereimmel próbálok egy kis szeretetet is adni (ezért is szeretek megrendelésre dolgozni) és mindig duplán-triplán kapom vissza… amiből aztán könnyen tudok ismét adni… örök körforgás.:)


Vásároltál már a madewithlove.hu-n?

Még nem vásároltam, de régóta szemezek egy nyaklánc bemutató állvánnyal.:)



Hol lehet Téged megtalálni?

A facebookon: www.facebook.com/fciskasagok (naponta megújuló kínálattal és állandó játékokkal)

Blog: www.fcyska.blogspot.com

E-mail: fcyska23@gmail.com

♥ Kedves Franciska, köszönjük szépen az interjút!:) A további munkádhoz sok sikert kívánunk!:)


Kedves Olvasónk!
2012. március 25-én éjfélig játszhatsz a fciskaságok és a madewithlove.hu közös nyereményjátékán, amelyen az egyik nyeremény az alábbi fényképen látható nyaklánc lesz Franciska felajánlásából, továbbá egy szép, a nyaklánchoz illő kék Shining Star sál a madewithlove.hu felajánlásából! Részletek hamarosan a Facebookon!


A képen látható nyakláncot nyerheted meg heti játékunkon!
Ha kíváncsi vagy a korábbi beszélgetésekre, akkor itt találod őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...