2012. január 23., hétfő

ZombieLand/zombieYanos Kreatív Világa - Bemutatkoznak Az ÉkSzertartás Kedvencei 26.

Múlt heti interjúalanyunk Keliger GyurMania Szandra javaslatára erre a hétre Horacsek Krisztinával készítettünk interjút. Dőljetek hátra, és tartsatok velünk zombieYanos cuki, színes világába, ZombieLandbe!:)

Kedves Krisztina, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol? Mit takar a ZombieLand / zombieYanos kreatív világa megnevezés?

A zombieYanos név az alkotót takarja, azaz engem. Ez egy sok-sok évvel ezelőtt rámragadt becenév, és mivel a blogom által már eleve így voltam ismert, ezért döntöttem úgy, hogy az alkotást is ezen a néven kezdem el.

A ZombieLand maga ebből ered, mert igyekszem az ékszereimmel, megjelenésemmel, és mindennel, ami hozzám kapcsolódik egy olyan kis saját világot létrehozni, ami csak az enyém, és ezen keresztül közvetítem a vásárlók és érdeklődők felé mindazt, ami én vagyok. Gyakorlatilag az énem különböző kis részleteinek kivetülése.

Jelenleg süthető gyurma ékszerek készítésével foglalkozom, de nyitott vagyok az alkotás egészen más területeire is, az évek alatt hímeztem, kötöttem, varrtam, használtam üvegfestéket, dekupázstechnikát… De valódi, mély szerelemmé csak a süthető gyurma nőtte ki magát.


♥ Mióta foglalkozol kézművességgel? Hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

Amióta az eszemet tudom, olyan iskolákban fordultam meg, ahol nagy hangsúlyt fektettek a kreativitásra, tehát gyakorlatilag kisiskolás korom óta foglalkozom valamilyen szinten kézművességgel. Éppen emiatt adta magát, hogy állandóan különböző technikákat, anyagokat próbáljak ki, de őszintén megvallva azt soha nem gondoltam volna, hogy ennyire az életem részévé válik. Azt pedig álmomban sem mertem volna elképzelni, hogy mások pénzt adnak valamiért, ami a kezem alól kerül ki. Ma viszont már alig tudom elképzelni, hogy valami olyan dologgal foglalkozzak, amihez nincs szükség kreativitásra és a fantázia szárnyalására.


Konkrétan a süthető gyurmával több mint 3 éve kezdtem el foglalkozni, talán már 4 is… De sokáig csak magamnak alkottam, esetleg a családnak, szeretteimnek. Kritikus vagyok magammal szemben, ezért sok idő telt el, amíg nagyközönség elé mertem tárni az alkotásaim, és eladásra kínálni. Ez nagyjából 2 éve történt meg.


♥ Milyen munkákat készítesz?

Hangulatfüggő, de a tömény, gejl cukiság jobban illik hozzám, mint bármi más. Örök gyereknek tartom magam, ahogyan azt a külsőm is tükrözi, nem vagyok hajlandó beleolvadni a felnőtt világ szürkeségébe, annak ellenére, hogy már a húszas éveimet taposom.:)


Persze van, hogy olyan vagyok mint a kislány, aki először felhúzza az anyukája magassarkúját, és kipróbálja magán a vörös rúzsát… Néha én is szeretnék elegáns, felnőttes bőrbe bújni, és ezt az életérzést ugyanúgy át tudom élni, mint a saját kis infantilis világomat. Tudom, hogyha felveszek egy blúzt, egy csinos garbót, és egy elegáns nadrágot, akkor ahhoz nem színes sütiket és fagyikat fogok viselni, ezért vannak stílusváltakozások az ékszereim közt.


De ha csak marketing szempontból nézzük, és kizárjuk belőle az "én" fogalmát, akkor is gondolnom kell arra, hogy mivel tudok nagyobb közönséget, nagyobb vásárlótömeget vonzani. Nem lehet mindig mindenki gyerekes, és én szeretnék minden igényt kielégíteni, még ha ez lehetetlen is.

♥ Mesélnél arról, hogyan születik meg egy alkotás? (Ötlettől a megvalósulásig)

Általában a saját szobámban alkotok, itt szeretek a legjobban lenni, hiszen teljes mértékben olyan környezet van kialakítva, ami ahhoz szükséges, hogy a gondolataimban elmerülhessek, és újdonságokat találhassak ki.


Nagyon változatos az, hogy hogyan és miből jön az ihlet, hogy spontán-e, vagy gondolkodós. Ha például van valami konkrét elképzelésem, mondjuk karácsonyi témában szeretnék ékszereket készíteni, akkor sokat gondolkodom rajta, nézegetek karácsonyos képeket, esetleg lerajzolom az elképzeléseim…



De van, hogy csak járok az utcán, látok egy formát, vagy nézek egy filmet, és megtetszik benne valami, esetleg jön valamiféle hangulat, életérzés, amit szeretnék egy ékszerrel kifejezni.


Az ékszereim nagyban tükrözik az aktuális gondolataimat, még ha mások nem is látják rajtuk, de én tényleg adok magamból egy darabot, egy életszakaszt annak az embernek, aki az ékszereim hordja. Ezt pedig elég, hogy én tudom. De persze van, aki ezt érzi, és nekem hihetetlenül csodálatos érzés az, amikor valaki csak azért szeretne tőlem valamit, mert szeretne egy darabot "ZombieYanos-ból".:)


♥ Mi volt a legutóbbi alkotásod?

Legutóbb egy fülhallgatót használtam fel, hogy egyedivé varázsoljam, mindezt szilikon, süthető gyurma és egyéb díszítőelemek felhasználásával. Itthon még nem találkoztam ilyesmivel, és én sem fogok többet készíteni, tehát akihez majd ez a fülhallgató kerül, az biztos lehet benne, hogy valami egészen különleges tárgynak lesz a tulajdonosa, ami nem fog vele szembejönni az utcán.:)


♥ Van kedvenc munkád?

Minden olyan munka a kedvencem, ami egyedi. Nem is tudnék egyet kiemelni. Szeretem, ha valaki rám bízza a tervezést, és valami egészen különlegeset készíthetek. Sajnos erre ritkán van példa, általában tömeges megrendeléseim vannak, ezt pedig nem tartom ésszerűnek, hiszen ennyi erővel egy boltban is megvehetné az ember a tömeggyártott kiegészítőket. Ez az oka annak, hogy már szinte egyáltalán nem vállalok megrendeléseket, inkább a saját ízlésem és fantáziám vezérel az ékszerek készítésekor, és eddig szerencsére nem volt gond azzal, hogy ezek az alkotások gazdára találjanak.


♥ Mit jelent számodra a Made With Love?

Tulajdonképpen éppen ez az egésznek a lényege, számomra ebben minden benne van, az egyediség, az, hogy valaki szívvel-lélekkel alkot, és egy-egy darabot ad magából azzal együtt, amit kiadott a keze alól. Véleményem szerint az embereknek jobban meg kéne becsülniük a kézműves alkotást, hiszen jóval többet érnek, mint a bolti tömeggyártmány, mégis a kétkezi munkát becsülik kevesebbre, sokallják az árakat… Ez szomorú, ezen szeretném, ha az idő változtatna.


♥ Vásároltál már a madewithlove.hu-n?

Sajnos még nem, mert amikor én vásároltam az ékszertartóimat évekkel ezelőtt, akkor még nem ismertem a madewithlove.hu-t. Ha gyakrabban járnék vásárra, biztosan beszereznék néhány ékszertartót, de mivel egyelőre tanulmányaim mellett sajnos nincs időm akkora készletet felhalmozni, ami egy vásárra elegendő lenne, eddig csupán egy helyre sikerült eljutnom sajnos. De ha ez a helyzet változik, akkor igénybe fogom venni az oldal nyújtotta lehetőségeket.:)


♥ Hol lehet Téged megtalálni?

Jelenleg csak Facebook-on vagyok elérhető: https://www.facebook.com/zombieyanoskreativ
Igyekszem nyereményjátékokkal, licitekkel és egyéb érdekességekkel feldobni a mindennapokat, ahogy időm engedi.:) Szóval látogassatok el bátran az én kis világomba.:)

Köszönöm a lehetőséget!:)


♥ Kedves Kriszti, köszönjük szépen az interjút!:)
A további munkádhoz sok sikert kívánunk!:)

Kedves Olvasóink! Ahogy már mondtuk, idén a megkérdezett kézműves választja ki a következő interjúalanyt. Kriszti választottja pedig nem más, mint Albert Timi, aki a magenta világba kalauzol el minket jövő héten.

A korábbi beszélgetéseket itt találjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...