2012. január 16., hétfő

GyurMania - Bemutatkoznak Az ÉkSzertartás Kedvencei 25.

Ahogy már korábban jeleztük, 2012-ben tovább folytatjuk ÉkSzertartás kedvencei interjúsorozatunkat, amelyben tehetséges kézművesekkel ismerkedhettek meg. Reméljük, idén is velünk tartatok!:)

Egy kicsit változtatunk a koncepción, ugyanis idén a kézművesek adják tovább egymásnak a "stafétát", vagyis mindig az aktuális interjúalany mondja meg, hogy kit faggassunk a következő héten. Tehát még számunkra is meglepetés, hogy kikkel fogunk az idén interjút készíteni.:) Izgalmas lesz!:)

Akkor vágjunk is bele!:)

Keliger Szandra, a GyurMania alapítója

♥ Kedves Szandra, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol? Mit takar a GyurMania megnevezés?

♥ A GyurMania elnevezés a gyurma és a mánia szó összetételéből jött, innen találtam ki ezt a fantázianevet, ami az általam képviselt márkanév is egyben. 2011. év eleje óta gyurmázom, kreatívkodok és készítek ékszereket hivatalos keretek között. Ekkor még azt gondoltam, a süthető gyurma lesz a "nagy szerelem", de Ikrek lévén (csillagjegyem szerint), nem tudtam egy dolognál leragadni, és rám találtak a textilek.

És ha ez nem lett volna elég, még az üveglencsés ékszerekbe is beleszerettem, elsőként ezt a két technikát próbáltam ötvözni. Nagyon tetszett az üveglencsés technika, mert szerintem régies benyomást keltenek ezek a szépségek, személy szerint nagyon szívesen viselem őket és az ehhez hasonló kiegészítőket. Először csak gyűrűket készítettem ezzel a vegyes technikával, mostanra viszont nyakláncokat, nyakékeket, fülbevalókat és kitűzőket is kérhetnek tőlem a vásárlók.


Innentől már nem volt megállás, új szerelem jött, menthetetlenül magával ragadott az antik hatású ékszerórák szépsége. Őket próbálom egyedi igényekre, saját ötletek alapján kialakítani, hogy a viselőjéhez a lehető legjobban passzoljon mind színben, mind személyiségben.


♥ Mióta foglalkozol kézművességgel? Hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

♥ Véletlenszerűen "talált rám" a kézművesség jelenlegi formája Egy gyurmás lány ékszerei nagyon megtetszettek, de éppen Karácsony előtt álltunk, nem tudtam már azokat megrendelni, amiket szerettem volna, mivel a lány nem vállalt több megrendelést. Ekkor gondoltam azt, hogy ezt én is meg tudom csinálni. Elmentem egy hobbiboltba, vettem 2 csomag gyurmát, a Szilveszter éjszakáját pedig már gyurmázással töltöttem.

Régebben gyöngyöt fűztem, gyöngyöt horgoltam, horgoltam, hímeztem, kötöttem, valami mindig lekötött. Imádtam és most is imádok saját kézzel készült dolgot ajándékozni, másoknak örömöt okozni. Úgy gondoltam, kipróbálom magam "élesben" is, s megnyitottam boltomat a hazai kézművesek internetes találkozóhelyén.


♥ Milyen munkákat készítesz?

♥ Szeretem, ha egy ékszer nem hétköznapi, nem tucat termék. A díszített óráknál mindig arra törekszem, hogy harmonikus legyen az összhatás, a színek passzoljanak egymáshoz, és legtöbbször olyan darabok kerülnek ki a kezeim közül, amit én is szívesen hordanék. Szeretek szabadon alkotni, körbe vesznek az apró kis alkatrészeim, gyöngyök, tüllök, szalagok, apró fityegők, irtózatosan nagy élmény ezekből a kicsiny alkotó elemekből valami komplex, összetett ékszert létrehozni. Gyakran próbálom elképzelni, hogy az éppen elkészült darab milyen alkatú, tulajdonságú embereken állna jól, kikhez/milyen ruhához illene.


♥ Mondanál néhány szót az általad alkalmazott technikákról?

♥ Amit a legáltalánosabban el tudok mondani az az, hogy a "mindenből egy kicsit elvet vallom. A gyurmából pl. virágokat, rózsákat készítek, s olykor ezekkel dekorálom az órákat, vagy éppen gyűrű készül belőlük, vagy nyaklánc tüllel, szalaggal. Szeretem az ízléses, nőies kiegészítőket, az ékszereimmel is ezt próbálom képviselni.

A gyurmázásban azt szeretem, hogy megfogalmazódik valami a fejemben, hogy érdekes volna elkészíteni – így volt ez akkor is, amikor azt találtam ki, hogy sajttálat fogok gyúrni!


Minden egyes kis szőlőszem formálása, a sajtok kitalálása (még utána is néztem, melyik sajt hogy néz ki ) nagy élmény volt, de a legjobb az összeszerelése lett, mikor sikerült olyanra formálni, ahogyan azt előtte elképzeltem.

Az üveglencsés ékszerek készítése azért nagy kedvencem, mert a lehetőségek tárháza kimeríthetetlen. Az egyik legkedvesebb ajándéknak tartom, ha valaki családi/baráti vagy a szerelme képével ellátott ékszert ad ajándékba. Így egy kicsit mindig velük lehet a szeretett személy.

Az ékszerórás nyakláncokat az egyik leghasznosabb ékszernek tartom, én pl. nem hordok órát, de nyakláncként viselve megoldódik ez a probléma, s nem utolsó sorban iszonyatosan öltöztetnek is, szerintem.


♥ Mesélnél arról, hogyan születik meg egy alkotás? (Ötlettől a megvalósulásig)

♥ Gyakori nálam az, hogy sikerül valamilyen új színű gyöngyöt vagy szalagot szereznem, és annyira csodaszép a színe, hogy mindenképpen készítenem kell belőle valamit. A különböző textilekkel is így vagyok, rengeteg olyan mintám van, ami még a dobozokban lapul, de tudom, hogy megfelelő fityegővel kombinálva, milyen ékszert szeretnék majd készíteni belőle. Sajnos az időm jelenleg elég szűkös (vagyis nem sajnos), így csak este/éjszaka tudok érdemben foglalkozni a "hobbimmal", rendeléseket teljesíteni, csomagolni. De ez nem panasz!


♥ Jelenleg min dolgozol?

Jelenleg az üveglencsés vonalat erősítem, készülőben van a Folk art kollekcióm, vagyis egy népies motívumos ékszercsalád. Rendkívül kedvelem a hagyományos magyaros és más népek motívumait, szeretnék belőlük minél többet megmutatni ékszerek formájában.


Mit jelent számodra a Made With Love?

Számomra leginkább a filozófiám része, örömmel és sok-sok kitartással, szeretettel alkotni, leküzdeni a nehézségeket, és közös agyalással, finomítgatásokkal a lehető legmegfelelőbbet kihozni, ami nekem is, és az új ékszertulajdonosnak is tetszik

Vásároltál már a madewithlove.hu-n?

Igen-igen-igen, lassan remélem már törzsvásárlónak számítok!:) Többfajta gyűrűtálcám van már, forgó ékszerállványok is több méretben. Nagyon szeretem őket, rendkívül praktikusak és szépen is mutatnak az ékszerek rajtuk. Nem utolsó sorban pedig segítenek, hogy mindig rend legyen a műhelyben… legalábbis ami a kész darabokat illeti


Hol lehet Téged megtalálni?

A Facebook-os oldalunkon: www.facebook.com/gyurmania napi szinten találkozhattok velünk. Gyakran hirdetek játékokat, szeretek ezzel is örömet okozni a rajongóknak.

Személyesen a budapesti GOUBA-n találkozhattok velünk majd márciustól, valamint kisebb vásárokban is, de erről bővebben az oldalunkon tudtok tájékozódni.

Továbbá van egy kis kreatív rovatom is: http://www.kulturablog.hu/handmade. Ide is érdemes néha-néha benézni.

Köszönöm szépen a lehetőséget! További sok sikert kívánok Nektek, nagyon szeretlek Titeket!:)

♥ Kedves Szandra, köszönjük szépen a kedves szavakat és az interjút!:) A további munkádhoz sok sikert kívánunk!:)

Kedves Olvasóink! Ahogy már mondtuk, idén a megkérdezett kézműves választja ki a következő interjúalanyt. Szandra választottja pedig nem más, mint Horacsek Krisztina, aki a ZơmbieLand / zơmbieYanos kreatív világába kalauzol el minket jövő héten.

A korábbi beszélgetéseket itt találjátok.

2 megjegyzés:

  1. De jó, hogy idén is folytatjátok. Köszönöm! Figyelni fogom a riportokat.

    VálaszTörlés
  2. Gratulálunk, Szandi, csak így tovább, és köszi a tippet! :D

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...