2011. szeptember 2., péntek

MonaCrafts - Bemutatkoznak Az ÉkSzertartás Kedvencei 8.

Ti is észrevettétek, hogy rohannak a hetek? Megint eltelt egy, és itt az ideje, hogy ÉkSzertartás kedvencei riportsorozatunkban egy újabb tehetséges kézművessel ismerkedjünk meg.:)

Arnold Mónika, a MonaCrafts alapítója

Kedves Mónika, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol? Mit takar a MonaCrafts?

♥ Arnold Mónikának hívnak, egy csodaszép hóeséses délutánon láttam meg a napvilágot 86-ban. Akkor még a fene se gondolta volna, hogy egyszer MonaCrafts lesz belőlem! :)
Mona – a becenevem, és Crafts – mint azon tevékenységek gyűjtőneve, ami hobbi kézművessé tesz. :)
Eredeti szakmám óvodapedagógus, jelenleg bölcsődében dolgozom, és mellékállásban barkácstündér vagyok. :)


Mióta foglalkozol kézművességgel? Hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

♥ Az alkotásvágy velem-született „kényszer”, de az is lehet, hogy az anyatejjel szívtam magamba. Rengeteg talentum van a családomban, és mindenki másban jeleskedik. Az én posztom a barkácstündérség. :)



Végigjártam a „szokásos” utat. Már az oviban is imádtam rajzolni, festeni, barkácsolni. Aztán a suliban jártam a rajzszakkörbe, és a kedvenc tantárgyam a technika volt.
12 éves voltam, mikor egy távoli rokon-féleségnél jártunk látogatóban, ahol hasonló korú gyerekek voltak. Az egyikük megmutatta hogyan kell karkötőt csomózni. Egyből beleszerettem! Nem sokkal később a nénikém hozott Amerikából süthető gyurmát. Hát, valahol itt kezdődött minden. :)



Milyen munkákat készítesz?

♥ Annak idején ékszerrel kezdtem, tettem egy kört, és újra az ékszereknél kötöttem ki. Így van ez, hát nő vagyok! Persze sok más dolgot is készítek, de ezt nem nagyon tudják az emberek, mert a kínálatom 90 százaléka ékszer.



A maradék 10%-ba tartoznak a természetes bőr-és ajakápoló balzsamok, gyertyák, lakásdekoráció stb. Ja, és nemrégiben egy plüss körtét is varrtam megrendelésre. :) Szóval univerzális vagyok.




♥ Milyen technikával dolgozol?


♥ Az ékszerkészítésnél szinte mindent felhasználok, amit csak az ég ád! Süthető gyurma, behúzható gomb, zsugorka, fonalak, gyöngyök, fa, fém, műanyag… Egyszóval minden, ami a kezem ügyébe akad. Persze a legeslegkedvencebbem a gyurma és a gomb.



A felsoroltak közül bemutatnád valamelyik technikádat részletesebben?

♥ A behúzott gomb-ékszerekről fogok most mesélni, mert ez az egyik favoritom.
A gombbehúzáshoz szükség van egy gombbehúzó présre, gombbehúzó szerszámokra (minden méretű gombhoz külön szerszám kell), behúzható gombokra és természetesen textilre! Ha ékszert szeretnék készíteni belőlük, akkor megfelelő ragasztóra és ékszer-alkatrészekre is szükségünk lesz.



A legizgisebb része az, amikor beszerzel egy csudaklassz anyagot! Ezután kiválasztod, hogy mekkora gombot szeretnél készíteni belőle. Kivágod a megfelelő méretű textilt, ráhelyezed a megfelelő méretű gombbehúzó-szerszám felső részére, beleteszed a megfelelő méretű gomb-felsőrészt. A megfelelő méretű gomb alsórészt a megfelelő méretű szerszám alsó részébe teszed, és a két részt összepréseled. Ezennel kész a gombod. Megfelel?:)
Ha ékszert készítesz belőle, akkor a gomb alsó részéből el kell távolítani az eredetileg felvarráshoz használatos hurkot, és máris felragasztható fülbevaló-, medál-, vagy gyűrűalapra.




♥ Mesélnél arról, hogyan születik meg egy alkotás? (Ötlettől a megvalósulásig)


♥ Az ötletforrás szinte bármi lehet. Egy íz, egy illat, egy szép emlék, vagy egy hétköznapi esemény. Nagyon szeretem azt, mikor megálmodok egy ékszert. Ez többnyire félálomban szokott történni, elalvás előtt, vagy felkeléskor. Persze túl lusta vagyok ahhoz, hogy rögtön felkeljek lejegyezni, de szerencsére olyan sokat agyalok, hogy nem törlődik a memóriámból.



Ha az ötlet megvan, szépen kivárom a hétvégét (mert általában csak olyankor érek rá), és leülök babrálni. Persze, az esetek túlnyomó részében nem pont olyan lesz, mint amilyennek megálmodtam, de általában elégedett vagyok a végeredménnyel. Ha mégsem, akkor zsörtölődök.
Ha elkészült, jöhet a fotózás, majd megmutatom a nagyközönségnek. :)



♥ Jelenleg min dolgozol?

Ó, én lennék a legboldogabb, ha erre két szóban válaszolhatnék. :D De sajnos nem tehetem.
A munkaasztalom telis-tele van félkész ékszerekkel, meg mindenféle izékkel. Tudom, hogy gáz, de van egy kis dobozom, amibe beledobálom a félkészeket, hogy majd holnap megcsinálom, aztán persze marhára nem csinálom meg, hanem gyűlik, gyűlik és csak gyűlik…
Szóval, hogy min dolgozom jelenleg? Kb. 10 fülbevalón, 7 karkötőn, 3 nyakláncon és 8 gyűrűn. :)



♥ Van kedvenc munkád?

♥ Nekem mindig aktuális kedvencem van, amit egy új darabbal nagyon könnyen le lehet taszítani a trónról. :) A jelenlegi kedvencem a Violet névre keresztelt karkötő, ami zöld-lila (a kedvenc színeim), de most jut eszembe, hogy az már elkelt, tehát sürgősen új kedvencet kell avatnom. :)



♥ Mit jelent számodra a Made With Love?

♥ Szerintem ez minden alkotó kulcsmondata kéne, hogy legyen. Nekem az! :)




♥ Vásároltál már a madewithlove.hu-n? Ha igen, akkor mit, bevált-e és tervezel-e még valamit?


♥ Vásároltam fülbevalóállványt, karkötőállványt és gyűrűtálcákat is. Utóbbiból hatot! :) Nagyon szeretem őket mert praktikusak, könnyen áttekinthetőek és nem utolsósorban figyelemfelkeltőek! Aki csak belép a műhelyembe, hosszú perceket elidőz előttük. :)



♥ Hol lehet Téged megtalálni?

♥ Leginkább a Facebookon vagyok aktív: www.facebook.com/MonaCraftsAndJewels.

♥ Kedves Mónika, köszönjük szépen az interjút, a további munkádhoz sok sikert kívánunk!:)


Kedves Olvasóink! Jövő héten újabb tehetséges kézművessel ismerkedhettek meg. Ne feledjétek figyelemmel kísérni a riportsorozatot, mert decemberben meglepetéssel készülünk ehhez kapcsolódóan.:) A további beszélgetéseket itt találjátok.

2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...