2011. október 7., péntek

Crazychick - Bemutatkoznak Az ÉkSzertartás Kedvencei 13.

Ugye, emlékeztek még, hogy mit ígértünk az ÉkSzertartás kedvencei riportsorozatunk elején? Elevenítsük fel egy kicsit!:)

"Érdemes lesz figyelmesen olvasnotok, egyrészt azért, mert nagyon tehetséges alkotókkal ismerkedhettek meg, másrészt azért, mert karácsonyra egy kis meglepetéssel készülünk a riportsorozathoz kapcsolódóan.

De ez még persze Titok, így a részleteket ráértek megtudni. Addig is, tartsatok velünk, és ismerkedjetek meg Kedvenc Kézműveseinkkel!"

Na, a meglepi továbbra is titok, de annyit megsúgunk, hogy nagyon jó lesz!;) Mi már alig várjuk! És Ti?:)

Akkor vágjunk bele, és ismerkedjünk meg e heti kedvencünkkel!:)

Ifju-Tóth Enikő, a Crazychick alapítója

Kedves Enikő, bemutatnád néhány szóban, hogy mivel foglalkozol? Mit takar az Crazychick?

♥ Ifju-Tóth Enikő vagyok, a becenevemet Édesanyám ragasztotta rám, ugyanis bébi koromban mindig lökött tyúknak hívott, ami abszolút passzolt is rám, így lettem Crazychick.:)

2009-ben énekművész- és tanár szakon végeztem a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Akkoriban még hobbiként foglalkoztatott az ékszerkészítés, élveztem, hogy a saját ékszereimet magamnak készíthetem, majd később egyre több ismerősöm kért tőlem ilyen-olyan darabokat, mígnem egyre több visszatérő megrendelőm lett.

♥ Mióta foglalkozol kézművességgel? Hogyan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

♥ Magával a drótékszer-készítéssel 2008 telén ismerkedtem meg, amikor is egy egyetemi társam fülében láttam ilyen ékszert. Úgy gondoltam, ha neki megy, akkor nekem is fog.:)
Még aznap este megtámadtam a netet, és lementettem mindent, ami ebben a témában hasznos lehet. Másnap megvásároltam a drótokat, fogókat ééééés rábukkantam Laták Zsuzsi drótékszeres füzetére, amit szintén magamévá tettem. Aztán jött a bénázás. Rengeteg drót a kukában kötött ki. De nagyon kitartó voltam, így sikerült rájönnöm, hogy hogyan tudok szép csigákat, törés nélküli íveket hajtogatni.



Az egyetemi évek alatt nem sikerült (bevallom, akkor nem is törekedtem rá) megfelelő kapcsolatokat kiépítenem a karrierem érdekében, így amikor végeztem, nem tudtam, mihez kezdjek magammal. Aztán jött egy ötlet, hogy csinálok egy oldalt a hobbimnak, kiváltom az adószámom, és lesz, ami lesz.


2010 májusában volt az első vásárom Szegeden, ami szenzációs élmény volt. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptam, és a rendelések száma is nagymértékben megnőtt, úgyhogy akkor eldöntöttem, csinálnom kell!:)

Azóta folyamatosan járom az országot, "termelem" a kütyüket és, hogy a szakmámtól se szakadjak el teljesen, itthon magánórákat tartok a kis nebulóimnak.



♥ Milyen ékszereket készítesz?

♥ Az esetek 90 százalékában ezüstözött rézdrót-ékszereket készítek, amiket gyöngyökkel, ásványokkal díszítek. A maradék 10 százalék jelenleg az új szerelmemé, azaz a selyemsujtás ékszereké. Sajnos, ez utóbbi igen időigényes, így a vásározás mellett nagyon ritkán jut időm erre a technikára. De majd télen bepótolom a lemaradást!:)

♥ Milyen technikával dolgozol?

♥ Uh, hát hajtok, tekerek, fűzök, festek, varrok és ragasztok. Röviden ezek jellemzik ezt a két technikát, amivel dolgozom.



♥ Bemutatnád valamelyik technikádat?

♥ A drótozásról sok újdonságot nem tudok írni. Megfelelő eszközök, türelem, némi fantázia és szerelem szükségeltetik hozzá.:)

A sujtásos ékszerek azonban még nekem is újak. Sajnos, az angol elnevezése a technikának igen félrevezető, és itthon is többen használják ezt a kifejezést, de elárulom a "nagy titkot", hogy ennek semmi köze a hímzéshez! Magával a kész selyemsujtással varrjuk körbe a gyöngyöt/ásványt, és esetleg még díszíthetjük kásagyönggyel/strasszal/splitterrel…



♥ Mesélnél arról, hogyan születik meg egy alkotás? (Ötlettől a megvalósulásig)

♥ Látok egy motívumot, mintát valahol, és megpróbálom "lefényképezni". Aztán elő a papírt, ceruzát, és jön a tervezgetés, hogy dróttal/sujtással vajon hogyan lehetne elkészíteni. Az esetek többségében tuti, hogy a végtermék eltér a rajztól, ugyanis mindig variálok valamit közben.:)

♥ Jelenleg min dolgozol?


♥ Jelenleg a jövőheti tojásfesztiválra gyúrok. Ma például medálokat hajtogattam, de a szerelés még hátravan.


♥ Van kedvenc munkád?

♥ Ööö…azt hiszem, hogy nincsen.:) Mindegyiket nagyon szeretem. Persze, a tekervényesebb ékszerekbe jobban bele tudok feledkezni, és jobban ki tudom élni magam bennük, de a vásározás mellett inkább az egyszerűbb mintákat variálgatom különböző színekben, így azokat sem tudom megunni, és ugyanúgy szeretem.

♥ Mit jelent számodra a Made With Love?

♥ Ha állványra van szükségem, akkor egyértelmű, hogy (a férjem barkácstehetsége mellett:)) csak a Made with Love jöhet számításba. Már több állványt is vásároltam, és teljesen meg vagyok velük elégedve.


♥ Hol lehet Téged megtalálni?

Jövő héten Siófok Főterén, a Tojásfesztiválon leszek a kütyükkel, de a http://crazychick-drot.blogspot.com/ és a http://crazychick-sujtas.blogspot.com/ oldalakon mindig jelzem, hogy éppen mikor/merre leszek várható.

Kedves Enikő, köszönjük szépen az interjút, a további munkádhoz sok sikert kívánunk!:)

Kedves Olvasóink! Jövő héten újabb tehetséges kézművessel ismerkedhettek meg. Ne feledjétek figyelemmel kísérni a riportsorozatot, mert ahogy a bevezetőben is írtuk, decemberben meglepetéssel készülünk ehhez kapcsolódóan.:) A további beszélgetéseket itt találjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...