Értesültél már arról, hogy 2014. április 9-től megváltoztak a csomagkiadás szabályai a Pick Pack Pontokon? Hogy megkönnyítsük a dolgodat, összegyűjtöttük a főbb változásokat, melyek a 335/2012. (XII. 4.) Kormányrendelet 22. §, (5) pontjának módosítására vezethetők vissza.
Fő változások:
- Az átvevőnek a csomag átvételét bizonyító aláírás előtt be kell mutatnia a személyazonosságát igazoló hatósági igazolványát (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél)
- Ha a csomagot nem a címzett veszi át, közölni kell az átvétel jogcímét is.
- Abban az esetben, ha a címzett helyett meghatalmazott veszi át a csomagot, akkor két tanú aláírásával ellátott meghatalmazást is szükséges bemutatni az átvételi ponton.
Az átadási bizonylat átadónál maradó példányára rögzíteni kell:
- a személyazonosságot igazoló hatósági igazolvány elnevezését, betűjelét és a számát,
- ha a csomagot a címzett veszi át a "Címzett" megjelölést,
- ha a csomagot nem a címzett veszi át akkor az átvétel jogcímeként a "Helyettes átvevő" megnevezést.
Az átadási bizonylat tárolása, valamint a meghatalmazás őrzése a vonatkozó szabályoknak megfelelően történik meg. A meghatalmazást az átadási bizonylattal együtt az átadó megőrizni köteles.
2014. április 9-étől ezek a technikai lépések kötelező jelleggel bevezetésre kerültek a Pick Pack Pontokon, mely változás miatt a csomagkiadás folyamata esetenként több időt vehet igénybe, ezért a türelmeteket kérjük, megértéseteket köszönjük.